Google翻訳でApple HIGとMaterialDesignを和訳してみるマン

このアカウントはひたすらガイドラインをGoogle翻訳して書き控えとくだけのものです。誤訳多いと思われます。誤訳の指摘とかもらえたら有り難いです。

iOS Design Themes

iOS Design Themes

iOSデザインテーマ

As an app designer, you have the opportunity to deliver an extraordinary product that rises to the top of the App Store charts. To do so, you'll need to meet high expectations for quality and functionality.

アプリのデザイナーとして、あなたはApp Storeのチャートのトップに載るような特別な製品を提供する機会を持っています。 そのためには、品質と機能性に対する高い期待に応える必要があります。

Three primary themes differentiate iOS from other platforms:

3つの主なテーマは、iOSを他のプラットフォームと区別します:

  • Clarity. Throughout the system, text is legible at every size, icons are precise and lucid, adornments are subtle and appropriate, and a sharpened focus on functionality motivates the design. Negative space, color, fonts, graphics, and interface elements subtly highlight important content and convey interactivity.
    明瞭さ。システム全体を通して、テキストはあらゆるサイズで見やすく、アイコンは正確で明瞭であり、装飾は繊細で適切であり、機能性に研ぎ澄まされた焦点を当てることでデザインが動機付けられる。 ネガティブスペース、色、フォント、グラフィックス、インターフェース要素は、重要なコンテンツを繊細に強調し、インタラクティブ性を伝えます。

  • Deference. Fluid motion and a crisp, beautiful interface help people understand and interact with content while never competing with it. Content typically fills the entire screen, while translucency and blurring often hint at more. Minimal use of bezels, gradients, and drop shadows keep the interface light and airy, while ensuring that content is paramount.
    (コンテンツへの)敬意。滑らかな動きをもった、鮮明で美しいインターフェイスは、人々が抵抗なくコンテンツを理解し、対話するのを助けます。 透過性とぼかしはしばしばより多くのヒントになるのに対し、コンテンツは通常、画面全体を満たします。 ベゼル、グラデーション、およびドロップシャドウの使用を最小限に抑えて、インターフェイスを軽くしっかりと保ちながら、コンテンツが最も重要です。

  • Depth. Distinct visual layers and realistic motion convey hierarchy, impart vitality, and facilitate understanding. Touch and discoverability heighten delight and enable access to functionality and additional content without losing context. Transitions provide a sense of depth as you navigate through content.
    奥行き。明確なビジュアルレイヤーと現実に即したモーションは、階層を伝え、活力を与え、理解を促進します。 タッチと検出可能性は、喜びを高め、コンテキストを失うことなく機能と追加のコンテンツへのアクセスを可能にします。 トランジションは、コンテンツをナビゲートする際の奥行き感を提供します。

Design Principles

デザイン原則

To maximize impact and reach, keep the following principles in mind as you imagine your app’s identity.

インパクトとリーチを最大限に高めるには、アプリのアイデンティティを想像しつつ、次の原則に則ってください。

Aesthetic Integrity

美しく整合がとれていること

Aesthetic integrity represents how well an app’s appearance and behavior integrate with its function. For example, an app that helps people perform a serious task can keep them focused by using subtle, unobtrusive graphics, standard controls, and predictable behaviors. On the other hand, an immersive app, such as a game, can deliver a captivating appearance that promises fun and excitement, while encouraging discovery.
美しく整合がとれていることとは、すなわちアプリの外観と振る舞いがその機能とどれだけうまく統合されているかを表します。 たとえば、人々が深刻な作業を行うのを助けるアプリは、繊細で控えめなグラフィックス、標準コントロール、予測可能な行動を使用することで、集中しておくことができます。 一方、ゲームなどの臨場感あふれるアプリは、魅惑的な外観を提供し、楽しみと興奮を約束をあたえ、新しい発見を促します。

Consistency

一貫性

A consistent app implements familiar standards and paradigms by using system-provided interface elements, well-known icons, standard text styles, and uniform terminology. The app incorporates features and behaviors in ways people expect.z

一貫したアプリケーションは、 「システム標準のインターフェイス要素」 「よく知られたアイコン」 「標準的なテキストスタイル」 「統一された用語」を使用して、馴染みある標準UIパターンを実装します。 このようなアプリは、ユーザの期待通りの機能や動作を備えています。

Direct Manipulation

直接操作

The direct manipulation of onscreen content engages people and facilitates understanding. Users experience direct manipulation when they rotate the device or use gestures to affect onscreen content. Through direct manipulation, they can see the immediate, visible results of their actions.
画面上のコンテンツを直接操作することで、ユーザの意識をとらえ、理解を促進します。ユーザーは、デバイスの回転やジェスチャーを使用して画面上のコンテンツに影響を与えることで、直接的な操作を経験します。直接操作を介して、彼らは自分の行動の結果をただちに視認できます。

Feedback

フィードバック

Feedback acknowledges actions and shows results to keep people informed. The built-in iOS apps provide perceptible feedback in response to every user action. Interactive elements are highlighted briefly when tapped, progress indicators communicate the status of long-running operations, and animation and sound help clarify the results of actions.
フィードバックは人々の行動をとらえ、結果を示して情報を提供するものです。iOSアプリは、すべてのユーザー操作に対応して認識可能なフィードバックを提供します。インタラクティブな要素は、タップすると即座にハイライトされ、進行状況インジケータは長時間実行される操作の状態を伝え、アニメーションとサウンドはアクションの結果を明確にします。

Metaphors

メタファー

People learn more quickly when an app’s virtual objects and actions are metaphors for familiar experiences—whether rooted in the real or digital world. Metaphors work well in iOS because people physically interact with the screen. They move views out of the way to expose content beneath. They drag and swipe content. They toggle switches, move sliders, and scroll through picker values. They even flick through pages of books and magazines.
アプリ内のオブジェクトやアクションが、実世界やデジタルの世界の馴染みの体験をメタファとしていると、それが何を表すのかをユーザはすばやく学習できます。 メタファはタッチデバイスでは特に有効です。なぜなら、人々は物理的に画面とやり取りするからです。彼らは、隠れたコンテンツを見るために画面を直接指でスライドします。彼らはコンテンツをドラッグしてスワイプします。スイッチの切り替え、スライダの移動、ピッカー値のスクロールを行います。本や雑誌のページをめくったりもします。

User Control

ユーザーコントロール

Throughout iOS, people—not apps—are in control. An app can suggest a course of action or warn about dangerous consequences, but it’s usually a mistake for the app to take over the decision-making. The best apps find the correct balance between enabling users and avoiding unwanted outcomes. An app can make people feel like they’re in control by keeping interactive elements familiar and predictable, confirming destructive actions, and making it easy to cancel operations, even when they’re already underway.
iOSを操作するのは、アプリではなく人です。アプリは、操作方法を示唆するか、危険な結果について警告することができますが、通常、アプリが意思決定まで行うような形をとってはいけません。最高のアプリは、ユーザー補助・支援と、望ましくない結果からの回避を適切なバランスを行います。アプリは、インタラクティブな要素を使い慣れた状態に保ち、破壊的な行動をしないか監視し、処理中であっても簡単にキャンセルできることで、ユーザが自ら支配しているように感じられる状態を保ちます。