Google翻訳でApple HIGとMaterialDesignを和訳してみるマン

このアカウントはひたすらガイドラインをGoogle翻訳して書き控えとくだけのものです。誤訳多いと思われます。誤訳の指摘とかもらえたら有り難いです。

3D Touch

3D Touch - User Interaction - iOS - Human Interface Guidelines - Apple Developer

3D Touch

3Dタッチ

3D Touch adds an additional dimension to touch-based interaction. On supported devices, people can access additional functionality by applying varying levels of pressure to the touchscreen. Apps can respond by displaying a menu, showing additional content, or playing an animation. People don’t need to learn new gestures to interact with 3D Touch. They quickly discover the additional interactive dimension when they press lightly on the screen and get a response.

3D Touchは、タッチベースの相互作用にさらなる次元を追加します。 サポートされているデバイスでは、タッチスクリーンにさまざまなレベルの圧力を加えることによって、人々は追加の機能にアクセスできます。 アプリは、メニューを表示したり、追加のコンテンツを表示したり、アニメーションを再生したりすることで対応できます。 3D Touchと対話するために新しいジェスチャーを覚える必要はありません。 画面上を軽く押して応答を得れば、新たなもう一つのインタラクションをすぐに理解できます。

Home Screen Interaction

ホームスクリーンインタラクション

On the Home screen, pressing the icon of an app that supports 3D Touch displays an action view. This view lets you quickly perform common app-specific tasks and see interesting information. Calendar, for example, provides a shortcut for creating an event. It also shows the next event on your schedule. For design guidance, see Home Screen Actions and Widgets.

ホーム画面で、3D Touchをサポートしているアプリのアイコンを押すと、アクションビューが表示されます。 このビューでは、一般的なアプリ固有のタスクをすばやく実行したり、興味深い情報を表示したりできます。 たとえば、カレンダーは、イベントを作成するためのショートカットを提供します。 また、あなたのスケジュール上の次のイベントも表示されます。 デザインガイダンスについては、ホームスクリーンアクションとウィジェットを参照してください。

 

Peek and Pop

ピークアンドポップ

A peek lets people use 3D Touch to preview an item, such as a page, link, or file, in a view that appears temporarily above the current context. To peek at an item that supports this functionality, apply a little pressure to the item with your finger. Simply lift your finger to exit the peek. To open the item and see more detail, press a little harder until the item pops and fills the screen. In some peek views, you can swipe up to reveal related action buttons. For example, while peeking at a link in Safari, you can swipe up to reveal buttons for opening the link in the background, adding the link to your reading list, and copying the link.

ピークを利用すると、3D Touchを使用して、現在のコンテキストの上に一時的に表示されるビューで、ページ、リンク、ファイルなどのアイテムをプレビューできます。 この機能をサポートするアイテムをピークするには、指でアイテムに少し力をかけます。 ピークを終了するには指を持ち上げてください。 アイテムを開いて詳細を表示するには、アイテムがポップアップして画面に表示されるまで少し強く押します。 一部のピークビューでは、スワイプして関連するアクションボタンを表示できます。 たとえば、Safariのリンクを見ながら、スワイプしてリンクをバックグラウンドで開く、公開リストにリンクを追加する、リンクをコピーするボタンを表示することができます。

 

 
Play

Use peeking to provide live, content-rich previews. Ideally, peeking gives enough information about an item to augment the current task, or helps you decide whether to fully engage the item. For example, preview a link in a Mail message before deciding to open it in Safari or share it with friends. Peeking is often used in tables to view detailed row information before the row is selected.

現在進行形の、豊富なコンテンツを持ったプレビューを提供するためにピークを使用します。 ピークは、現在のタスクを補強するためにアイテムに関する十分な情報を提供するのが理想ですが、アイテムにアクセスするかどうかを判断するのに役立つ情報を与えるだけの場合もあります。 たとえば、Safariで開くか、友人と共有するかを決める前に、メールメッセージのリンクをプレビューします。 ピークは、行が選択される前に詳細な行情報を表示するためにテーブルでよく使用されます。

Design big-enough peek views. Design a peek view that's large enough so that fingers don’t obscure its content. Make the peek detailed enough for people to decide whether to press a little deeper to fully open (pop) the item.

十分な大きさのピークビューをデザインします。 指がコンテンツを覆い隠さないように十分な大きさのビューをデザインします。 アイテムを完全に開く(ポップする)ために少し深めに押すかどうかを人々が決めるのに十分な詳細を提示します。

Adopt Peek and Pop consistently. If you support Peek and Pop in some places but not others, people won’t know where they can use the feature and may think there’s a problem with your app or their device.

PeekとPopを一貫して採用する。 PeekとPopをいくつかの場所でサポートしていて、他の場所ではサポートしていない場合、人々はどこで機能を使用できるか分からず、あなたのアプリやデバイスに問題があると思うかもしれません。

Avoid displaying button-like elements in a peek view. If a user lifts a finger to tap an element that looks like a button, the peek disappears.

ボタンのような要素をピークで表示しない。 ユーザーがボタンのように見える要素をタップするために指を離すと、ピークが消えます。

Allow every peek to be popped. Even though peeking should give people most of the information they need, always let them transition to the pop if they decide to switch away from the current task and focus on the item. Popping should show the same thing as tapping the item.

すべてのピークがポップされるようにします。 ピークが人々に必要な情報をほとんど提供できていた場合であっても、ユーザが現在の操作から離れて項目に集中することを決めた場合、常にポップに移行させてください。 ポップはアイテムをタップするのと同じことを表示する必要があります。

Don’t enable peeking and an edit menu for the same item. It can be confusing to users and hard for the system to detect intent when both features are enabled for one item. For additional guidance, see Edit Menus.

同じ項目に対してピークと編集メニューの両方を有効にしないでください。 ユーザーに混乱させる可能性があり、両方の機能が1つのアイテムに対して有効になっている場合、システムがインテントを検出するのが難しい場合があります。 その他のガイダンスについては、メニューの編集を参照してください。

Provide action buttons when appropriate. Not every peek needs action buttons, but they’re a great way to offer shortcuts for common tasks. If your app already provides custom touch-and-hold actions for items, it’s good practice to include the same actions during peeks.

必要に応じてアクションボタンを提供します。 すべての覗き見がアクションボタンを必要とするわけではありませんが、一般的なタスクのためのショートカットを提供するための素晴らしい方法です。 あなたのアプリがアイテムのカスタムタッチアンドホールドアクションを既に提供している場合は、ピーク時に同じアクションを含めることをお勧めします。

 
Play

Avoid providing an action button that opens a peeked item. People generally press deeper to open an item they’re peeking. As a result, there’s typically no need to provide an explicit Open button.

ピークしているアイテムを開くアクションボタンを用意しないでください。 人々は一般に、彼らがピークしているアイテムを開くために深く押します。 そのため、通常は明示的な「開く」ボタンを用意する必要はありません。

Don’t make peek the only way to perform item actions. Not every device supports peek and pop, and some people may turn off 3D Touch. Your app should provide other ways to trigger item actions in situations like these. For example, your app could mirror a peek’s quick actions in a view that appears while touching and holding an item.

ピークを、アイテムアクションを実行する唯一の方法にしてはいけません。 すべてのデバイスがピークとポップをサポートするわけではなく、3Dタッチをオフにするユーザーもいます。 あなたのアプリは、これらのような状況でアイテムアクションを起動する他の方法を提供する必要があります。 たとえば、アイテムをタッチしてホールドしているときに表示されるビューに、ピークのクイックアクションと同じものを割り当てることができます。

Live Photos

ライブフォト

Apps can incorporate pressure into the photo viewing experience by supporting Live Photos. Live Photos come to life when you press them, using movement and sound to show the moments just before and after the photo was taken. For design guidance, see Live Photos.

アプリは、ライブ写真をサポートすることで、写真閲覧体験により濃密にすることができます。ライブ写真を押した時に、写真撮影前や後の様子を動きや音を提供することで、写真を生き生きとさせます。 デザインガイダンスについては、ライブフォトを参照してください。

 

(最終更新日:2018.09.16)