Density
Density
密度
Material Design uses low-density space by default (with large tap targets and margins) but offers high-density space when it improves the user experience.
Material Designでは、デフォルトで低密度スペースが使用されます(大きなタップターゲットとマージンがあります)が、ユーザーエクスペリエンスが向上のためには高密度スペースも使用されます。
Usage
使い方
Density principles
密度の原則
Dense UIs improve browsing and interaction with large amounts of content. Dense UIs help users focus by reducing space between actions. Density exposes more content...
Scannable
目を通しやすさ
Dense UIs improve browsing and interaction with large amounts of content.
密度設計がされたUIは、量の多いコンテンツに対する閲覧性とインタラクションを向上します。
Prioritized
優先度付け
Dense UIs help users focus by reducing space between actions.
密度設計されたUIは、アクション間の余白を縮めてユーザの集中を助けます。
Available
利用しやすさ
Density exposes more content and actions on a single screen.
密度に応じることにより、より多くのアクションやコンテンツを1画面に表示できるようになります。
When to apply density
密度を適用する場合
Whether to increase your UI’s density can be determined by how users interact with a component. Components with high density enable users to process and...
Whether to increase your UI’s density can be determined by how users interact with a component.
UIの密度を上げるかどうかは、ユーザーがコンポーネントを操作する方法によって決まります。
Components with high density enable users to process and take action against large amounts of information in a more manageable way. List, tables, and long forms are components that benefit from increased density.
高密度のコンポーネントにより、ユーザーは大量の情報をより管理しやすい方法で処理し、対処することができます。 リスト、テーブル、および長いフォームは、密度が上がることでメリットが得られるコンポーネントです。
When not to apply density
密度を適用しない場合
Don’t apply density to components that involve focused tasks, such as interacting with a dropdown menu or picker. Increasing density on these components reduces their...
High density should not be applied to task or alert-based components.
高密度は、タスクまたはアラートベースのコンポーネントには適用しないでください。
Focused tasks
集中されるタスク
Don’t apply density to components that involve focused tasks, such as interacting with a dropdown menu or picker. Increasing density on these components reduces their usability.
ドロップダウンメニューやピッカーの操作など、集中的な作業を伴うコンポーネントでは密度を上げないでください。 これらの部品の密度を上げると、使い勝手が悪くなります。
Alerts and messaging
アラートとメッセージ
Don’t apply density to components that alert the user of changes, such as snackbars or dialogs. Applying high density to alerts reduces their ability to command attention.
スナックバーやダイアログなど、変更をユーザーに警告するコンポーネントには密度を適用しないでください。 アラートに高密度を適用すると、警告を出す能力が低下します。