Elevation
Elevation
高度
Elevation is the relative distance between two surfaces along the z-axis.
Elevationは、z軸に沿った2つの面の相対的な距離です。
Component elevation values
- Nav drawer: 16dp
- App bar: 4dp
- Card: 1dp to 8dp
- FAB: 6dp
- Button: 2dp to 8dp
- Dialog: 24dp
Elevation in Material Design
マテリアルデザインの高度
Measuring elevation
高度の測定
Elevation in Material Design is measured as the distance between Material surfaces. The distance from the front of one Material surface to the front of...
Elevation in Material Design is measured as the distance between Material surfaces. The distance from the front of one Material surface to the front of another is measured along the z-axis in density-independent pixels (dps) and depicted (by default) using shadows
マテリアルデザインの高度は、マテリアルサーフェス間の距離として測定されます。 1つのマテリアルサーフェスの前面から別のマテリアルサーフェスの前面までの距離は、密度に依存しないピクセル(dps)ではz軸に沿って測定され、シャドウを使用して(デフォルトでは)示されます
The elevation system
高度系
All Material Design surfaces, and components, have elevation values. Surfaces at different elevations do the following: Elevation can be depicted using shadows or other visual...
All Material Design surfaces, and components, have elevation values.
すべてのマテリアルデザインサーフェスとコンポーネントには高度値があります。
Surfaces at different elevations do the following:
異なる高度のサーフェスでは、次のことが行われます。
- Allow surfaces to move in front of and behind other surfaces, such as content scrolling behind app bars
アプリケーションバーの背後にあるコンテンツのスクロールなど、サーフェスを他のサーフェスの前後に移動させる - Reflect spatial relationships, such as how a floating action button’s shadow indicates it is separate from a card collection
フローティングアクションボタンの影が、そのボタンがカードコレクションとは別の階層にあることを示すなど、空間関係を反映 - Focus attention on the highest elevation, such as a dialog temporarily appearing in front of other surfaces
他のサーフェスの前に一時的に表示されるダイアログなど、最高の位置にあるオブジェクトに注意を集中させる
Elevation can be depicted using shadows or other visual cues, such as surface fills or opacities.
表面の塗りつぶしや不透明度などの影や他の視覚的な手がかりを使用して標高を描くことができます。
Resting elevation
静止時高度
Resting elevations are starting elevation values given to components by default. Components move from resting elevations in response to the user or a system event....
Resting elevations are starting elevation values given to components by default. Components move from resting elevations in response to the user or a system event. All Material components have resting elevations that are the same for each type of component. For example, all cards have the same resting elevations as each other, and a dialog has the same resting elevation as other dialogs.
静止時高度は、デフォルトでコンポーネントに与えられた初期高度値です。 コンポーネントは、ユーザーまたはシステムイベントに応答して静止時高度から移動します。 すべてのマテリアルコンポーネントは、各コンポーネントタイプごとに同じ静止時高度を持ちます。 例えば、すべてのカードは同じ静止時高度を持ち、ダイアログは他のダイアログと同じ高度を持ちます。
Resting elevation and environment
静止時高度と環境
Resting elevations vary based on the environment, platform, or app. The resting elevations on mobile are designed to provide visual cues, like shadows, to indicate when components are interactive. In contrast, resting elevations on desktop are shallower because other cues, like hover states, communicate when a component is interactive. For example, cards at 0dp elevation on desktop are outlined with a stroke.
静止時高度は、環境、プラットフォーム、またはアプリによって異なります。 モバイル上の静止時高度は、コンポーネントがインタラクティブであることを示すために影などの視覚的手がかりを提供するように設計されています。 対照的に、ホバー状態のような他の手がかりは、コンポーネントがインタラクティブであることを示すので、デスクトップ上の静止時高度は浅くなります。 たとえば、デスクトップの0dpの高さにあるカードは、ストロークで輪郭が描かれます。
Changing elevation
高度の入れ替え
Components can change elevation in response to user input or system events. When this happens, components move to preset dynamic elevation offsets, which are the...
Components can change elevation in response to user input or system events. When this happens, components move to preset dynamic elevation offsets, which are the default elevations components move to when not resting.
コンポーネントは、ユーザ入力またはシステムイベントに応じて標高を変更することができます。 この場合、コンポーネントは、既定の高度のコンポーネントが動いている時に使用される、あらかじめ設定された動的な高度のオフセット(余白?)に移動します。
Dynamic elevation offsets are the same across each type of component. For example, all cards use the same offset as other cards, and all floating action buttons use the same offset as other floating action buttons.
動的な高度オフセットは、各タイプのコンポーネントで共通です。 たとえば、すべてのカードは他のカードと同じオフセットを使用し、すべての浮動アクションボタンは他の浮動アクションボタンと同じオフセットを使用します。
Once the user input (or system event) is completed or cancelled, the component swiftly returns to its resting elevation.
ユーザ入力(またはシステムイベント)が完了またはキャンセルされると、コンポーネントは安静時の高度に迅速に戻ります。
Elevation interference
高度の干渉
When a component moves between its resting elevation and dynamic elevation offset, it shouldn’t collide with other components. To avoid these kinds of collisions, components...
When a component moves between its resting elevation and dynamic elevation offset, it shouldn’t collide with other components.
コンポーネントが静止高度と動的高度オフセットの間を移動するとき、コンポーネントは他のコンポーネントと衝突してはなりません。
To avoid these kinds of collisions, components can move out of the way. For example, if increasing a card’s elevation positions it to pass through a floating action button, that button can disappear or move off-screen before the collision occurs.
これらの種類の衝突を避けるために、コンポーネントは途中で移動できます。 たとえば、カードの高さを上げて浮動アクションボタンを通過すると、そのボタンは、衝突が発生する前に消えたり画面外に移動したりできます。
You can also design your app’s layout to avoid collisions, such as placing a floating action button beside cards, instead of directly above them.
アプリのレイアウトを設計して、カードのすぐ上ではなく、カードの横に浮動アクションボタンを配置するなど、衝突を避けることもできます。
Design your app to minimize opportunities for elevation-based interference.
エレベーションベースの干渉の可能性を最小限に抑えるようにアプリケーションを設計します。
Depicting elevation
高度の表現
To successfully depict elevation, a surface must show:
高度を正しく描写するために、サーフェスは以下を表示する:
- Surface edges, contrasting the surface from its surroundings
表面と周囲とのコントラスト - Overlap with other surfaces, either at rest or in motion
他の表面との重なり、(静止時、動作中問わず) - Distance from other surfaces
他の面からの距離
Edges help to express the tactile quality of Material surfaces. They show where one surface ends and another begins by separating different parts of a...
Edges help to express the tactile quality of Material surfaces. They show where one surface ends and another begins by separating different parts of a UI into identifiable components. For example, the edges of an app bar show that it is separate from a grid list, communicating to the user that the grid list scrolls independently of the app bar.
エッジは、マテリアルサーフェスの触覚品質を表現するのに役立ちます。 UIの異なる部分を識別可能なコンポーネントに分割することで、一方のサーフェスがどこで終わり、もう一方のサーフェスがどこから始まるかを示します。 たとえば、アプリバーの端にグリッドリストとは別のものが表示され、グリッドリストがアプリバーとは独立してスクロールすることをユーザーに伝えます。
By default, Material surfaces use shadows to indicate edges. Other methods can be used to indicate edges, such as:
デフォルトでは、マテリアルサーフェスはエッジを示すためにシャドウを使用します。 他の方法を使用して、エッジを示すことができます。
- Giving surfaces different colors
サーフェスの色を変える - Giving surfaces different opacities
表面に異なる不透明度を与える
Edges must create sufficient contrast between surfaces (by meeting or exceeding accessible contrast ratios) for them to be seen as separate from one another.
エッジは、互いに分離して見えるように、(アクセス可能なコントラスト比を満たすか、またはそれ以上の)十分なコントラストを作成する必要があります。
When a surface overlaps another surface, either partially or completely, it indicates that the two surfaces occupy different elevations (but not the degree, or amount,...
When a surface overlaps another surface, either partially or completely, it indicates that the two surfaces occupy different elevations (but not the degree, or amount, of difference between them). Surfaces at higher elevations appear in front of those at lower elevations, meaning they are positioned at different elevations along the z-axis. Surfaces may overlap one another by default, or become overlapped as a result of motion that changes their position in the UI.
サーフェスが部分的にまたは完全に別のサーフェスと重なっている場合、2つのサーフェスは異なる高度に存在することをを意味します(サーフェス間の高度差異の量を示すものではありません)。 より高い標高の表面は、標高の低い標高の前面に現れます。つまり、Z軸に沿って異なる標高に位置しています。 サーフェスは、デフォルトで互いに重なり合ったり、UIの位置を変更するモーションの結果として重なったりすることがあります。
When surfaces have different opacities or insufficient contrast from one another, it can make it difficult to tell which surface is in front of another. Avoid ambiguous overlap by ensuring surface edges are clearly defined.
サーフェスが異なる不透明度を持つ、または互いにコントラストが不十分な場合は、どちらのサーフェスが別のサーフェスの前にあるかを知ることが難しくなります。 サーフェスの淵を明確にすることで、あいまいなオーバーラップは避けてください。
Distance
距離
The degree of elevation difference between surfaces can be expressed using scrimmed backgrounds, or using shadows.
The degree of elevation difference between surfaces can be expressed using scrimmed backgrounds, or using shadows.
サーフェス間の高低差の度合いは、スクリメージをかけた背景やシャドウを使用して表現できます。
Scrimmed backgrounds
スクライドされた背景
When the background is scrimmed in a UI, it expresses that the content above it is at a higher elevation. Scrimmed backgrounds express large, but unspecified, amounts of elevation.
背景がUIでスクライミングされると、その上のコンテンツがより高い高度にあることが表現されます。 スクライドされた背景が描かれた背景は、不特定ながら大きく高度が異なることを表現します。
Shadows
影
Shadows can express the degree of elevation between surfaces in ways that other techniques cannot.
影は他のテクニックではできない方法で表面間の高度を表現することができます。
Both a shadow’s size and amount of softness or diffusion express the degree of distance between two surfaces. For example, a surface with a shadow that is small and sharp indicates a surface’s close proximity to the surface behind it. Larger, softer shadows express more distance.
影の大きさと柔らかさまたは拡散量の両方は、2つの面の間の距離の程度を表します。 たとえば、シャドウが小さくシャープであるサーフェスは、サーフェスがサーフェスの後ろのサーフェスに近接していることを示します。 より大きく、より柔らかい影は、より多くの距離を表現します。
Subtle differences in shadow size and diffusion communicate:
影の大きさと拡散の微妙な違いが伝える:
Motion and elevation
動きと高度
Motion can emphasize elevation using the following methods: Changes in shadow size and softness emphasize changes in elevation. A surface may overlap another upon animation,...
Motion can emphasize elevation using the following methods:
動きは、以下の方法を使用して標高を強調できます。
- Changes in shadows
影の変化 - Displaying overlap
オーバーラップを表示する - Pushing
押し出す - Scaling
拡大縮小 - Parallax
パララックス
Changes in shadows
影の変化
Changes in shadow size and softness emphasize changes in elevation.
影の大きさや柔らかさの変化は標高の変化を強調します。
Parallax
パララックス
Multiple surfaces at different elevations that move at different speeds can create a sense of depth and place focus on foreground content.
異なる標高で複数のサーフェスが異なる速度で移動すると、深さの感覚が形成され、フォアグラウンドのコンテンツにフォーカスが置かれます。
Combining motion techniques
モーション技術の組み合わせ
Elevation can be emphasized through a combination of motion techniques.
高度は、モーション技術の組み合わせによって強調することができます。
Parallax motion and scaling emphasize which surfaces are in front of others.
視差の動きとスケーリングは、どのサーフェスが他のサーフェスの前にあるかを強調します。
Elevation hierarchy
高度階層
Content relates to other content depending on whether they are at similar or different elevations.
コンテンツは、類似しているか異なる高度にあるかに応じて、他のコンテンツに関連します。
Content at different elevations
異なる高度のコンテンツ
Surfaces in front of other surfaces typically:
Content on coplanar surfaces
同一平面上のコンテンツ
Positioning surfaces at the same elevation makes them coplanar, and may indicate they contain content of equal importance as one another. For example, all cards...
Surfaces that don’t express elevation can appear coplanar. For surfaces that don’t express elevation, you can communicate hierarchy differences through their content and by adjusting their horizontal and vertical layout position to suggest their relative hierarchy levels.
高度を持たないサーフェスは同一平面上に表示されます。 高度を持たないサーフェスの場合は、コンテンツの階層的な違いを伝えるために、相対的な階層レベルを示唆するように水平と垂直のレイアウト位置を調整することができます。
For example, on a dashboard with coplanar surfaces, detail content is placed next to parent content, based on the direction a language’s text is displayed.
- A desktop UI, as viewed from the front, demonstrates how the left-to-right positioning of surfaces at the same elevation (A, B, C) communicates hierarchy based on English language content.
正面から見たデスクトップUIは、同じ高度(A、B、C)での左から右へのサーフェスの配置が英語のコンテンツに基づいて階層をどのように伝達するかを示しています。(左上から右下へと読み進めることを「English language content」と言っている?) - The same components, as viewed from the side
側面から見た同じコンポーネント
Default elevations
デフォルトの高さ
All elements have default values for resting elevation and dynamic elevation offsets. Certain components are positioned at higher elevations than others, establishing a consistent elevation order across all components. For example, dialogs always appear in front of all other components.
すべての要素には、静止高度と動的高度のオフセットのデフォルト値があります。 特定のコンポーネントは、他のコンポーネントよりも高い高度に配置され、すべてのコンポーネントにわたって一貫した昇順を確立します。 たとえば、ダイアログは常に他のすべてのコンポーネントの前に表示されます。
The following table lists default values for resting elevation and dynamic elevation offsets.
次の表に、静止高度と動的仰角オフセットのデフォルト値を示します。
Table of default elevation values
Component Default elevation values (dp) Dialog 24 Modal bottom sheet Modal side sheet 16 Navigation drawer 16 Floating action button (FAB - pressed) 12 Standard...
Component |
Default elevation values (dp) |
Dialog |
24 |
Modal bottom sheet Modal side sheet |
16 |
Navigation drawer |
16 |
Floating action button (FAB - pressed) |
12 |
Standard bottom sheet Standard side sheet |
8 |
Bottom navigation bar |
8 |
Bottom app bar |
8 |
Menus and sub menus |
8 |
Card (when picked up) |
8 |
Contained button (pressed state) |
8 |
Floating action button (FAB - resting elevation) |
6 |
Top app bar (scrolled state) |
4 |
Top app bar (resting elevation) |
0 or 4 |
Refresh indicator |
3 |
Contained button (resting elevation) |
2 |
Search bar (resting elevation) |
1 |
Card (resting elevation) |
1 |
Switch |
1 |
Text button |
0 |
Standard side sheet |
0 |
Diagram of default elevation values
デフォルトの高度値の図