Google翻訳でApple HIGとMaterialDesignを和訳してみるマン

このアカウントはひたすらガイドラインをGoogle翻訳して書き控えとくだけのものです。誤訳多いと思われます。誤訳の指摘とかもらえたら有り難いです。

Launch Screen

https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/ios/icons-and-images/launch-screen/

Launch Screen

起動画面

A launch screen appears instantly when your app starts up. The launch screen is quickly replaced with the first screen of your app, giving the impression that your app is fast and responsive. The launch screen isn’t an opportunity for artistic expression. It’s solely intended to enhance the perception of your app as quick to launch and immediately ready for use. Every app must supply a launch screen.

アプリが起動するとすぐに起動画面が表示されます。 起動画面がすぐにアプリの最初の画面として表示されることで、アプリが速く応答性の高い印象を与えます。 起動画面は芸術表現の機会ではありません。 これは、すぐに起動してすぐに使用できるように、アプリの認識を向上させることのみを目的としています。 すべてのアプリは起動画面を提供する必要があります。

 

Launch screen

 

First screen

Because device screen sizes vary, launch screen sizes vary too. To accommodate this, you can provide a launch screen as an Xcode storyboard or as a set of static images for the devices your app supports. Using an Xcode storyboard is the recommended approach, as storyboards are flexible and adaptable. You can use a single storyboard to manage all of your launch screens. To learn about implementing adaptable interfaces, see Auto Layout Guide.

バイスの画面サイズは異なるため、起動画面のサイズも異なります。 これに対応するには、起動画面をXcodeのストーリーボードとして、またはアプリがサポートしているデバイス用の静止画像のセットとして提供できます。 ストーリーボードは柔軟で適応性があるため、Xcodeストーリーボードを使用することをお勧めします。 1つのストーリーボードを使用して、すべての起動画面を管理できます。 適応インターフェースの実装については、「自動レイアウトガイド」を参照してください。

Design a launch screen that’s nearly identical to the first screen of your app. If you include elements that look different when the app finishes launching, people can experience an unpleasant flash between the launch screen and the first screen of the app.

アプリの最初の画面とほぼ同じ起動画面をデザインします。 アプリの起動が完了したときに異なるように見える要素を含めると、起動画面とアプリの最初の画面の間に不快な点滅が表示される原因になります。

Avoid including text on your launch screen. Because launch screens are static, any displayed text won’t be localized.

起動画面にテキストを含めないでください。 起動画面は静的なため、表示されているテキストはローカライズされません。

Downplay launch. People are likely to switch apps frequently, so design a launch screen that doesn’t draw attention to the app launching experience.

ダウンプレイを開始。 人々はアプリを頻繁に切り替える可能性が高いので、アプリの起動経験に注意を払わない起動画面を設計します。

Don’t advertise. The launch screen isn’t a branding opportunity. Don’t design an entry experience that looks like a splash screen or an "About" window. Don’t include logos or other branding elements unless they’re a static part of your app’s first screen.

宣伝しないでください。 起動画面はブランディングの機会ではありません。 スプラッシュスクリーンや「バージョン情報」ウィンドウのようなエントリーエクスペリエンスをデザインしないでください。 ロゴやその他のブランディング要素は、アプリの最初の画面の静的な部分でない限り、含めないでください。

Static Launch Screen Images

静的起動画面画像

It’s best to use an Xcode storyboard for your launch screen, but you can provide a set of static images if necessary. Create static images in different sizes for different devices, and be sure to include the status bar region.
起動画面にはXcodeのストーリーボードを使用することをお勧めしますが、必要に応じて一連の静止画像を提供できます。 デバイスごとに異なるサイズの静止画を作成し、ステータスバー領域を必ず含めてください。

Device Portrait size Landscape size
12.9" iPad Pro 2048px × 2732px 2732px × 2048px
10.5" iPad Pro 1668px × 2224px 2224px × 1668px
9.7" iPad 1536px × 2048px 2048px × 1536px
7.9" iPad mini 4 1536px × 2048px 2048px × 1536px
iPhone X 1125px × 2436px 2436px × 1125px
iPhone 8 Plus 1242px × 2208px 2208px × 1242px
iPhone 8 750px × 1334px 1334px × 750px
iPhone 7 Plus 1242px × 2208px 2208px × 1242px
iPhone 7 750px × 1334px 1334px × 750px
iPhone 6s Plus 1242px × 2208px 2208px × 1242px
iPhone 6s 750px × 1334px 1334px × 750px
iPhone SE 640px × 1136px 1136px × 640px