Google翻訳でApple HIGとMaterialDesignを和訳してみるマン

このアカウントはひたすらガイドラインをGoogle翻訳して書き控えとくだけのものです。誤訳多いと思われます。誤訳の指摘とかもらえたら有り難いです。

Loading

https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/ios/app-architecture/loading/

Loading

ローディング

When content is loading, a blank or static screen can make it seem like your app is frozen, resulting in confusion and frustration, and potentially causing people to leave your app.

コンテンツが読み込まれると、空白の画面や静的な画面では、アプリがフリーズしているように見えることがあり、混乱と不満を招き、ユーザーがアプリを離れる可能性があります。

Make it clear when loading is occurring. At minimum, show an activity spinner that denotes something is happening. Even better, display explicit progress so the user can gauge how long they’ll be waiting. Show content as soon as possible. Don’t make people wait for content to load before seeing the screen they're expecting. Show the screen immediately, and use placeholder text, graphics, or animations to identify where content isn't available yet. Replace these placeholder elements as the content loads. Whenever possible, preload upcoming content in the background, such as while an animation is playing or the user is navigating a level or menu.

読み込み中であることを明確にします。 少なくとも、何かが起こっていることを示すアクティビティスピナーを表示します。 明示的な進捗状況を表示して、ユーザーが待機する時間を測定できるようにするとなお好ましいです。 できるだけ早くコンテンツを表示します。 ユーザが目的の画面を目にするまでの間、コンテンツが読み込まれるのを待たせないようにしてください。 すぐに(不完全であっても)画面を表示し、プレースホルダテキスト、グラフィックス、またはアニメーションを使用して、コンテンツがまだ利用できない場所を明示します。 コンテンツの読み込み状況に応じて、これらのプレースホルダ要素を置き換えていきます。 可能であれば、アニメーションが再生されている間、またはユーザーが階層やメニューをナビゲートしている間などに、バックグラウンドであらかじめ今後表示されるであろうコンテンツをプリロードしてください。

 

Educate or entertain people to mask loading time. Consider showing hints about gameplay, entertaining video sequences, or interesting placeholder graphics.

ローディング中は、ユーザに知識を与えたり、楽しませたりしましょう。 ゲームプレイのヒント、面白いビデオシーケンス、興味深いプレースホルダグラフィックを表示することを検討してください。

Customize loading screens. Although standard progress indicators are usually OK, they can sometimes feel out of context. Consider designing a more immersive experience through custom animations and elements that match the style of your app or game.

ローディング画面をカスタマイズします。 標準的な進捗インジケータで通常はOKですが、コンテクストから外れた感じを与えてしまうこともあります。アプリやゲームのスタイルに合ったカスタムアニメーションや要素を使って、より没入感のある体験をデザインすることを検討してください。

For additional guidance, see Progress Indicators.

詳しくは、進捗インジケータを参照してください。

(最終更新日:2018.09.02)